[Wikisource-l] Wikisource : la question piège ?

Jesse Martin (Pathoschild) pathoschild at gmail.com
Wed Mar 28 19:24:35 UTC 2007

(English text below.)

==Français==
Bonjour,

Les réponses à ces nouvelles questions dépendent du projet. Le
Wikisource anglais permet les document d'archives, cependant ils
doivent être veuilles, historiques, ou publiés; on est guère intéressé
à ton dernier rapport d'évaluation scolaire. ;) Le Wikisource anglais
permet (en encourage, même) des liens utiles vers Wikipédia pour les
noms propres.

Le Wikisource anglais permet aussi de multiples éditions spécifiques
d'un texte; ceux-ci sont désambigüisé avec des titres indiquant la
date (par exemple, "Voyage au Centre de la Terre (1877)") et l'auteur
si il y a plusieurs éditions publié la même année. Il y a plusieurs
modèles pour indiqué les numéros de pages, et plusieurs placent des
ancres permettent de liée directement à une page specifique.

==English==
Hello,

The answers to these new questions depend on the project. The English
Wikisource hosts archive-type documents, but they must be old,
historical, or published; we're hardly interested in your latest
school report. ;) The English Wikisource allows (and even encourages)
useful links to Wikipedia for proper nouns.

The English Wikisource also allows multiple specific editions of a
text; these are disambiguated with titles indicating the date (for
example, "Voyage into the Interior of the Earth (1877)") or the author
if multiple editions are published in the same year. There are several
templates to indicate the page numbers, and several place anchors
allowing users to link directly to a specific page.

Yours cordially,
Jesse Martin (Pathoschild)