[Wikipl-l] Obsługa NPA - usankcjonowanie obecnej praktyki

Cancre cancre w wp.pl
Sob, 15 Sty 2011, 12:54:21 UTC

Dnia 15-01-2011 o godz. 0:44 Tomasz Ganicz napisał(a):

> Co do samej procedury.. wciąż mi brakuje zapięcia tej nowej procedury
> na ostatni guzik - to znaczy dokładnego określenia, które przypadki
> mają iść starym trybem i jednolitego systemu stron pomocy i
> linkujących do tych stron szablonów, które mają być wstawiane do stron
> dyskusyjnych userów - dużo już nie trzeba - w sumie 2 szablony - jeden
> dla userów i jeden do stron NPA, porządna strona pomocy, która zastąpi
> cały dawny bełkot. Mamy to? Możecie dać linki do tych trzech
> absolutnie podstawowych elementów nowego systemu ? Dodał bym jeszcze
> [...]

Moim zdaniem kluczową cechą "nowego" systemu jest maksymalne
uproszczenie i zlikwidowanie możliwie największej ilości czynności.
Tworzenie 24-godzinnego okresu karencji jest w zasadzie zaprzeczeniem
tego, bo robimy znowu jakieś dodatkowe komplikacje.

Nie widzę problemu w bezzwłocznym kasowaniu - w końcu odtworzenie
skasowanego hasła ta kwestia trzech kliknięć, żaden problem. Wyobraźmy
sobie typową sytuację:
a) użytkownik XYZ tworzy hasła będące dokładna kopią z jakiejś strony,
b) po kilku minutach jest ono kasowane,
c) 60 sekund później XYZ otrzymuje komunikat, że jego hasło zostało
skasowane z powodu podejrzenia o NPA, że to z naszej troski o
przestrzeganie praw, że jeśli jest właścicielem PA to... [instrukcja,
linki itp.]
d) a jeśli nie dostał komunikatu (bo np. ma zmienne IP), to w opisie
zmian przy usuwaniu hasła admin wpisuje sensowną informację, np. "hasło
usunięte z powodu podejrzenia o naruszenie praw autorskich, jeśli było
ono niesłuszne, prosimy o kontakt",
e) w większości przypadków XYZ nie jest właścicielem PA, więc sprawa
jest zamknięta. W jakimś ułamku spraw XYZ przesyła na OTRS zgodę, hasło
jest odtwarzane.

W ten sposób XYZ może zareagować zarówno zaraz po skasowaniu hasła, jak
i miesiąc po. W końcu hasło odtworzyć można zawsze. A ludzie naprawdę
już rozumieją, na jakiej zasadzie działa internet i że trzeba mieć
ograniczone zaufanie do nadawcy, bo nigdy nie wiemy, kim on jest.

A kiedy sprawa idzie starym tokiem? Raczej trudno będzie w sposób
precyzyjny to określić. Takie rzeczy wychodzą w praktyce - po prostu
jeśli nie będzie pewności kto od kogo spisał, albo NPA będzie z książki
i trzeba by to sprawdzić. Itp. To nie powinno być więcej niż kilka
takich spraw miesięcznie.

Oczywiście to wszystko wymaga wyjaśnienia na odpowiednich stronach
pomocy/zaleceń, stworzenia nowych szablonów itp., ale najpierw czekam na
ogólną akceptację, żeby nie było, że nowe zasaday są wprowadzane
"tylnymi drzwiami".

Cancre