[Wikipl-l] Obsługa NPA - usankcjonowanie obecnej praktyki

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Pią, 14 Sty 2011, 23:44:38 UTC

W dniu 14 stycznia 2011 18:16 użytkownik Cancre <cancre w wp.pl> napisał:

> Streszczając:
>
> Większość stron podejrzewanych o NPA kasowanych jest obecnie od ręki,
> bez miesięcznego odczekania na WP:LNPA (jest tam obecnie po paręnaście
> haseł, a dawniej bywało nawet koło stu). Procent uzyskanych zgód w
> stosunku do wszystkich wpisanych tam stron jest nikły, więc w zasadzie
> gra jest niewarta świeczki. Stąd pomysł, by w ogóle pozbyć się tej
> procedury w stosunku do nowych stron oraz ewidentnych NPA, pozostawiając
> ją jedynie na wyjątkowe przypadki, które wymagają dłuższej analizy.

> [...]

Dziwnie jest czytać swój własny tekst, przypisany innej osobie - bo
treść była przygotowywana w brudnopisie i potem stopniowo przenoszona
:-)  W każdym razie ważne, że jest to poprawne - w końcu nie piszemy o
domenie publicznej jako rzekomej licencji i jasno wiadomo, kto może
udzielić zgody.

Co do samej procedury.. wciąż mi brakuje zapięcia tej nowej procedury
na ostatni guzik - to znaczy dokładnego określenia, które przypadki
mają iść starym trybem i jednolitego systemu stron pomocy i
linkujących do tych stron szablonów, które mają być wstawiane do stron
dyskusyjnych userów - dużo już nie trzeba - w sumie 2 szablony - jeden
dla userów i jeden do stron NPA, porządna strona pomocy, która zastąpi
cały dawny bełkot. Mamy to? Możecie dać linki do tych trzech
absolutnie podstawowych elementów nowego systemu ? Dodał bym jeszcze
do tego wszystkiego zasadę 24 godzin - to znaczy eki wstawiane przez
bota powinny czekać 24 godziny zanim zostaną usunięte, żeby dać szansę
na reakcję. W momencie reakcji zainteresowanej osoby (na jakieś
stronie dyskusji lub na OTRS) - procedura przechodzi z eka w tryb
ustalenia stanu rzeczy. Ten drugi tryb nie musi trwać miesiąc -
starcza zazwyczaj max. tydzień, na wymianę paru maili wyjaśniających o
co chodzi z wolnymi licencjami i kto jest właścicielem majątkowych
praw autorskich do utworu. Nawet na Commons jest ta 24 godzinna
karencja.

--
Tomek "Polimerek" Ganicz
http://www.ganicz.pl/poli/