[Wikipl-l] Kobiety w Wikipedii/Wikimediach

Marcin Cieslak saper w saper.info
Sob, 12 Lut 2011, 22:01:08 UTC

> Ano właśnie, też chciałam napisać, że po prostu tak jakoś jest, że
> zainteresowani sprawami okołoinformatyczno-komputerowymi są głównie
> mężczyźni, a kobiety nie. I tyle. Z czego to wynika, to już inna bajka.

Wcale tak nie jest... nawet w Polsce. Przez kilkadziesiąt lat
"starszej informatyki" kobiety stanowiły znaczący udział pracowników
różnego rodzaju centrów obliczeniowych (w takim ELWRO to pewnie
było ich więcej).

Z mojego doświadczenia licealnego - gdy uruchomiono klasy mat-fiz
z roszerzoną informatyką mężczyzn było zdecydowanie więcej (w mojej
klasie 30-5 - rok wcześnie jeszcze mniej), ale parę lat później
regularnie zdarzały się klasy, gdzie kobiet było więcej.

Zarząd Studenckiego Koła Naukowego Informatyki Szkoły Głównej Handlowej
był niejednokrotnie opanowany (i to chyba w całości nawet) przez kobiety.

Może trzeba trochę posiedzieć w zawodzie...

//Saper