[Wikipl-l] Kobiety w Wikipedii/Wikimediach

Cancre cancre w wp.pl
Pią, 11 Lut 2011, 18:21:26 UTC

Dnia 11-02-2011 o godz. 18:33 remedios44 napisał(a):
> Dlaczego tak mało kobiet jest informatykami? Dlaczego tak mało kobiet
> jest chirurgami? Dlaczego tak mało mężczyzn jest pielęgniarkami? Może
> wikipedysta to po prostu taki typowo "męski zawód"? ;)

Ano właśnie, też chciałam napisać, że po prostu tak jakoś jest, że
zainteresowani sprawami okołoinformatyczno-komputerowymi są głównie
mężczyźni, a kobiety nie. I tyle. Z czego to wynika, to już inna bajka.

Naturalną konsekwencją jest to, że osoby lepiej zorientowane (czyli
mężczyźni - bo kto przesiaduje na forach komputerowych? kto wymienia
informacje o parametrach najnowszych procesorów czy kart graficznych?
kto kupuje gazety komputerowe? kto wreszcie studiuje informatykę?)
wiedzą - z grubsza przynajmniej - na jakiej zasadzie działa Wikipedia,
co to są wolne licencje itp., a skoro wiedzą, to łatwiej im w to wejść.
Dziś stopień skomplikowania haseł jest na tyle duży (będę się przy tym
jednak upierać, wbrew moim przedmówczyniom i przedmówcom!), że to, co
widać w oknie edycyjnym po kliknięciu na "edytuj", może przestraszyć
niejedną (i niejednego - w końcu nie wszyscy faceci interesują się
komputerami ;-)

Cancre