[Wikipl-l] Kobiety w Wikipedii/Wikimediach

Natalia antyterra w gmail.com
Pią, 11 Lut 2011, 18:18:56 UTC

W dużej mierze zgadzam się z Gythą - Wikipedia wymaga pewnej wiary we
własne kompetencje, kobiety nie są w toku wychowania zachęcane do
eksponowania swoich kompetencji, wychodzenia przez szereg. Ciekawe czy
są jakieś badania dotyczące zaangażowania kobiet w wolontariat w ogóle
- czy faktycznie wybierają raczej taki, który jest bardziej związany z
opieką, niż z innymi formami pomocy (w tym- dzielenia się wiedzą)?

 > dobrego hasła o np. karmieniu piersią
> nie napisze dobrze kobieta dlatego, że jest kobietą, ale dlatego, że ma na
> ten temat odpowiedniej jakości źródła (ba, kobieta może mieć w tym temacie
> większe tendencje do OR czy POV).

Sylwii Ufnalskiej, która zwróciła mi na to uwagę, chodziło zdaje się o
coś trochę innego - więcej kobiet to większa szansa na to, że błędy w
haśle będą zauważone, bo np. nie zgadza się to z tym, co usłyszały od
np. swojego lekarza czy znają z doświadczenia. Oczywiście pojawia tu
się niebezpieczeństwo OR-u, ale też szansa na to, że kobieta,
zaintrygowana tą niezgodnością, poszuka odpowiednich źródeł, żeby
wyjaśnić i zweryfikować sprawę. I chyba taki punkt widzenia
prezentowała Sylwia.

Natomiast jedno chciałabym podkreślić - nie chodzi o to, że kobiety są
edytorami specjalnej troski, że mają Wikipedii do dania coś innego niż
mężczyźni. Chodzi o to, że mają do dania to samo - czas,
zaangażowanie, wiedzę - ale my je tracimy. I to jednak jest problem.

--
Magalia