[Wikipl-l] Kobiety w Wikipedii/Wikimediach

Przykuta przykuta w o2.pl
Pią, 11 Lut 2011, 18:50:35 UTC

> Jaka jest w ogóle aktywność kobiet w internecie? Wg mnie to głównie blogi
> będące czymś w rodzaju publicznych pamiętników, fora tematyczne kobiece albo
> co najwyżej o kulturze (literatura, film), pewnie też serwisy
> społecznościowe - generalnie miejsca, gdzie można się spodziewać większej
> liczby innych kobiet. Problemem może też być mniejsza ilość czasu (praca,
> dzieci, dom).

Zerknij tutaj:

http://panel.pbi.org.pl/wyniki.php?s=6&d=d&m=05.2009&i=01_kobiety

http://panel.pbi.org.pl/wyniki.php?s=6&d=d&m=05.2009&i=01_mezczyzni

Co do blogosfery i forów to nie znam badań, ale pewne różnice widać już w "czytelnictwie". Dane stare, ale patrząc na poprzednie lata, to rewolucji nie ma.

Jednak to nie te proporcje. Aczkolwiek może wystarczy, by powiedzieć że n-k i pokrewne zasysają aż tak bardzo. Czytelniczek jednak tu więcej niż czytelników Wikipedii.

przykuta