[Wikipl-l] Problemy konwersji filmików dla Wikimediów

Adam Dodek Michalik dodecki w gmail.com
Pon, 15 Cze 2009, 13:17:03 UTC

W dniu 15 czerwca 2009 14:50 użytkownik Stan Zurek <zureks w gmail.com> napisał:
> Że tak z czystej ciekawości i przekory zapytam - dlaczego?

Wiesz, mi akurat opadła szczęka, jak przeczytałem Twojego posta. Dla
mnie to jest zupełnie oczywiste, dlaczego na Commons zdjęcia muszą być
w jak najlepszej jakości, dziwię się wręcz, jak można zadawać takie
pytanie. W innym wątku toczy się dyskusja na temat Narodowego Archiwum
Cyfrowego - otóż Commons działa właśnie tak, jak powinno działać takie
archiwum. Proponuję przeczytać [[c:Commons:Welcome]], zwracam
szczególnie uwagę na sam początek:

"Wikimedia Commons is a media file repository making available public
domain and freely-licensed educational media content (images, sound
and video clips) to all. It acts as a common repository for the
various projects of the Wikimedia Foundation, but you do not need to
belong to one of those projects to use media hosted here. "

Za 20-30 lat zasoby Commons będą GIGANTYCZNE. Zamiast szukać grafiki w
Google, będziesz szukał na Commons, bo będziesz miał gwarancję, że
znajdziesz odpowiadający Tobie materiał w oszałamiającej jak na
internetowe standardy jakości. Nie wiem jak reszta, ale moim celem nie
jest rozwijanie Wikipedii samej w sobie. Moim marzeniem jest
stworzenie społeczności i materiałów wolnej kultury, dostępnej dla
każdego łatwo i za darmo. Wikipedia, pomimo iż jest to bardzo ważne
przedsięwzięcie samo w sobie, jest tylko krokiem ku wolności, ku
budowaniu następnego etapu rozwoju kultury. Commons właśnie może
służyć jako zbiór zasobów tej kultury. W świetle tego, ograniczanie
jakości materiałów, bo lepsze na Wiki nie są potrzebne, wydaje się być
nieporozumieniem.

--
Adam Michalik
  vel Dodek Dodecki