[Wikipl-l] Problemy konwersji filmików dla Wikimediów

Stan Zurek zureks w gmail.com
Pon, 15 Cze 2009, 14:01:52 UTC

> Wiesz, mi akurat opadła szczęka, jak przeczytałem Twojego posta.

Przecież pisałem że przekora była :-)

> "Wikimedia Commons is a media file repository making available public
> domain and freely-licensed educational media content (images, sound
> and video clips) to all. It acts as a common repository for the
> various projects of the Wikimedia Foundation, but you do not need to
> belong to one of those projects to use media hosted here. "

Akurat nie mogę się tutaj doczytać nic o super jakości.

> W świetle tego, ograniczanie
> jakości materiałów, bo lepsze na Wiki nie są potrzebne, wydaje się być
> nieporozumieniem.

Owszem, ale ja nie mówię tutaj o ograniczaniu, tylko o nieco sztucznym
pchaniu w górę. Pragnę przypomnieć, że full-HD to na dzień dzisiejszy
max. 1920 x 1080, więc pewnych szczegółów się nawet nie da wyświetlić
(np. http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Torun_klamka_ul_Szosa_Chelminska.jpg)

Oczywiście panoramy muszą być w dużej rozdzielczości, ale wymagać aby
"legitymacyjne" zdjęcie twarzy musiało mieć 2000px bo koniecznie
trzeba dostrzec każdy włosek na skórze, to moim zdaniem lekka
przesada. Po to są medalowe/featured żeby były w dużej rozdzielczości,
ale reszta to moim zdaniem przerost formy nad treścią.

Pozdrawiam

Zureks