[Wikipl-l] Wywiad z Pawłem Jochymem

Dorozynski Janusz dorozynskij w wampnm.webd.pl
Czw, 10 Gru 2009, 22:34:09 UTC

/
| Ależ Ency drogi, za kogo mnie masz! =}

Za wikiwygę :-) , aczkolwiek widzącego w danej sprawie tylko jeden aspekt (istotę) przedsięwzięcia.

/
| Natomiast będzie sens reagowania w poważnych tekstach jak się pojawią -
| kiedy są widoczne problemy (Batuta), padają oskarżenia (Buzdygan) albo
| kiedy chodzi o istotne problemy (kwestie zbiorów muzealnych).

Podane przykłady dotyczą jednej z dwóch istot (ileż to w dawnych wikiczasach było na ten temat sporów i napisanych esejów) - zawartości, czyli treści. Wprawdzie pewnie nadal są wśród nas wyznawcy poglądu, że istnieje tylko ta istota, ale ja uparcie jestem zwolennikiem opinii, że Wikipedia jest dualna, i że jej drugą (acz podporządkowana) istotą jest społeczność. I że bez niej - w sensie istnienia, powiększania i/lub uzupełniania - treść sama z siebie się nie stworzy. Obie wtopy wywiadowcy mogą skutecznie zniechęcić do przyłączania się do nas, bo tworzą obraz bardzo opresyjnego półświatka, w którym ludzi z dorobkiem znieważają i wykluczają, a robi to władza będąca bandą młodocianych przygłupów. Wiem, że to mocne słowa, ale są prawdopodobne takie opinie i odczucia. My wiemy, również ja ze swoim podwyższonym krytycyzmem i fiksacja ;-) , że to bzdura, bo tak nie jest, ale stanowimy wszyscy razem tylko jeden pyłek wśród miriadów innych.

Potwierdzasz swoją opinię, że sprawy nie ma? Lub że jeśli jest, to na tyle błaha, że niewarta zużywania klawiszy?

	Pzdr., Janusz "Ency" Dorożyński