[Wikipl-l] Propozycja zmiany dotyczacej listy dyskusyjnej KA

Wojciech Pędzich wpedzich w wp.pl
Sob, 6 Wrz 2008, 19:45:19 UTC

Karol Głąb pisze:

> Wg mnie to jest bardzo rozsądny pomysł, sam fakt, porównania podobnych
> spraw zwiększy sprawiedliwość oceny stron, a co za tym idzie,
> zmniejszenie ilości dyskusji na ten temat samego "werdyktu".
>
> Karol007

A według mnie średnio. Dziewięć dodatkowych osób co roku na liście
dyskusyjnej, czytających o sprawach do których nie mogą się mieszać. Ile
w końcu ten Komitet ma liczyć osób...? I czy to w końcu Komitet ma
podejmować własne, autonomiczne decyzje, czy ma sporządzać wyroki ze
świadomością "oka" byłych arbitrów?

Według mnie świeżość nowego składu KA oznaczać będzie świeżość
podejmowania decyzji. Nowy skład ma dostęp do doświadczeń byłych
arbitrów poprzez zebrane dyskusje i materiały (wewnętrzna wiki), jeśli
chce, nie musi być niańczony. Poza tym, gdyby ktoś z dotychczasowych
arbitrów chciał kandydować - kandydowałby. Osoby nie chcące kandydować
najprawdopodobniej nie chcą już mieszać się w arbitraż, więc obawiam
się, że wypisałyby się z tak przymusowo narzuconego  obowiązku
odbierania maili z własnej listy dyskusyjnej. Sam na pewno bym tak zrobił.

A poza tym, to może sam komitet by rozważył taką opcję? Społeczność dała
mu mandat i pewnego rodzaju autonomiczność ustalenia trybu pracy
zgadzając się na jego powstanie.

Wojtek