[Wikipl-l] domena Wikipedia.pl

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Pon, 20 Paź 2008, 19:27:09 UTC

W dniu 20 października 2008 21:19 użytkownik Stan Zurek
<zureks w gmail.com> napisał:

> A tutaj pozwalam się niezgodzić. Dla zupełnie nowej osoby - trzeba
> zapamiętać co namniej 4 fragmenty: info - pl wikimedia i org, podczas
> gdy przy adresie edytuj w wikipedia.pl tak naprawdę tylko 1 fragment -
> edytuj, bo reszta to już normalny adres Wikipedii, który jest znany
> większości. Tworzenie aliasu edytuj w wikimedia.pl nie ma najmniejszego
> sensu, bo to dublowanie zbędnych bytów.
>
> Polecam zapytać się dowolnej osoby nie mającej zielonego pojęcia o
> Wikipedii który z adresów jest łatwiejszy do zapamiętania. Ja
> przetestowałem na swoim podwórku :-)

No może i tak - ale jak już mówiłem używanie tego adresu jako rodzaju
oficjalnego adresu Wikipedii by było mocno ryzykowne prawnie dla
Stowarzyszenia. Najbezpieczniej by było tę domenę przekazać
właścicielowi serwerów, czyli Wikimedia Foundation i wtedy poprosić
Fundację a taki alias - ale jak dotąd idea przekazania tej domeny
Fundacji nie znajduje poparcia wśród członków Stowarzyszenia i szerzej
całej społeczności pl-Wikipedii.

--
Tomek "Polimerek" Ganicz
http://www.ganicz.pl/poli/