[Wikipl-l] Brak logiki w traktowaniu opisów systemów reklamy kontekstowej.

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Czw, 2 Paź 2008, 09:51:47 UTC

Mamy takie hasło:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Reklama_kontekstowa

z którego są linki do różnych bardziej popularnych systemów tej
reklamy, więc ludzie związani z tymi systemami klikają w te linki i
zachęcieni oknem edycji piszą odpowiednie hasła. Te hasła są jednak
kasowane niemal z palca jako reklama i jedynym, który przetrwał jest
googlowy AdWords/AdSence, co sprawia wrażenie jakbyśmy mieli jakieś
szczególne preferencje dla google.

W haśle był link do smartContext, zaś jakiś mądry admin przekształcił
to w zapętlający się redir do hasła o reklamie kontekstowej i
przeniósł był tekst z tego hasła bezpośrednio do hasła o reklamie
kontekstowej. Natomiast próby napisania haseł o OnetKonteks i
Adkontekst - dwóch pozostałych głównych konukrentach google na tym
rynku  są systematycznie zwalczane. IMHO zdecydowanie musimy tych
głównych graczy na rynku tych reklam traktować po równo. Czyli albo
kasujemy też hasła o AdSense/AdWords i opisujemy te wszystkie systemy
w odpowiednich sekcjach ogólnego arta, albo pozwalamy pisać też osobne
hasła o innych systemach - przynajmniej o tych, które się na rynku
polskim liczą. Ja bym optował za drugą opcją, bo usuwanie arta o czymś
tak ważnym dla rynku reklam internetowych i ogólnie internetu jako
AdSense/AdWords wydaje mi się niezbyt dobrym pomysłem.

--
Tomek "Polimerek" Ganicz
http://www.ganicz.pl/poli/