[Wikipl-l] Podręcznik do Wikipedii ("Wikipedia: The Missing Manual")

Daniel Koć kocio w linuxnews.pl
Pią, 14 Mar 2008, 01:00:44 UTC

Właśnie przeczytałem recenzję około 500-stronicowej książki
wprowadzającej do Wikipedii "Wikipedia: The Missing Manual", wydanej 25
stycznia:

http://www.mcseworld.com/forums/showthread.php?t=10420

Jej autorem jest oczywiście Wikipedysta:

http://en.wikipedia.org/wiki/User:John_Broughton#A_bit_about_me

Nie pomyślałem wcześniej, że do Wikipedii też ktoś napisze podręcznik =}
, ale teraz wydaje mi się to znakomity pomysł. Większość użytkowników
nie zdaje sobie wcale sprawy, że może edytować Wikipedię, a gdy dociera
do nich ta wiadomość, to nie każdemu wystarczą elektroniczne materiały
dostępne w samej Wikipedii.

Forma książkowa sprzyja przedstawieniu sprawy dogłębnie i może zachęcić
do wysokiej jakości edycji, czego nie da się zapewnić w żadnych
ulotkach. Nie mówiąc o tym, że w ten sposób dociera się do kolejnych
osób spoza "cyfrowej granicy".

Marzy mi się oczywiście polska wersja czegoś takiego - albo solidnie
przeredagowana z perspektywy PL wiki, albo wręcz nowa książka. Ktoś
chętny żeby to napisać i wydać? =}

--
Być dobrym jest szlachetnie. Lecz uczyć innych jak oni mają być dobrzy
jest jeszcze szlachetniejsze i nie wymaga tyle wysiłku.