[Wikipl-l] Podręcznik do Wikipedii ("Wikipedia: The Missing Manual")

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Pią, 14 Mar 2008, 10:01:02 UTC

14-03-08, Daniel Koć <kocio w linuxnews.pl> napisał(a):
> Właśnie przeczytałem recenzję około 500-stronicowej książki
>  wprowadzającej do Wikipedii "Wikipedia: The Missing Manual", wydanej 25
>  stycznia:
>
>  http://www.mcseworld.com/forums/showthread.php?t=10420
>
>  Jej autorem jest oczywiście Wikipedysta:
>
>  http://en.wikipedia.org/wiki/User:John_Broughton#A_bit_about_me
>
>  Nie pomyślałem wcześniej, że do Wikipedii też ktoś napisze podręcznik =}
>  , ale teraz wydaje mi się to znakomity pomysł. Większość użytkowników
>  nie zdaje sobie wcale sprawy, że może edytować Wikipedię, a gdy dociera
> [...]

Ja już kiedyś dawno temu spłodziłem byłem takie coś:

http://pl.wikibooks.org/wiki/MediaWiki_w_obrazkach

Można by do tego dodać rozdziały o samej Wikipedii - tzn. o zasadach i
zaleceniach, tudzież innych smaczkach + np: opisać jakże fascynującą
historię najbardziej ostrych sporów w społeczności polskiej Wikipedii
:-)

--
Tomek "Polimerek" Ganicz
http://www.poli.toya.net.pl