[Wikipl-l] Naruszenie licencji dla grafik wewnątrz wiki

Artur Fijałkowski wiki.warx w gmail.com
Nie, 23 Wrz 2007, 13:19:28 UTC

23-09-07, Daniel Miłaczewski <dm w mikrobit.pl> napisał(a):
> Zdarzają sie naruszenia licencji na jakiej była udsotępniona pierwotna grafika.
> Wygląda to np tak: pierwotna grafika jest udostępnona na WIKI np na licencji GFDL jako bitmapa. Następnie ktoś przerabia tę grafikę na SVG i umieszcza ja pod nową nazwa a stara zostaje skasowana. Autor SVG podaje nowa grafike jako pracę wlasna nie podając ani poprzedniej grafiki jako źródła ani jej autora przy czym do tego zmienia licencję np na PD.
>
> jako przykład moja grafika:
> [...]

Przykład nietrafiony, bo ta grafika została zrobiona przeze mnie, a
nie przez Szczepana (on ''tylko'' wykonał tą trudniejszą część -
pokolorował) oraz:

# Nie jest to ''zwektoryzowana'' twoja wersja, a narysowana od zera
grafika przedstawiająca to samo (z kalkulatorem w ręce policzyłem jak
umiejscowić kółĸa, a potem wygenerowałem)
# Dawanie licencji GFDL do tego typu grafiki (którą się rysuje 10
minut) to niepotrzebne utrudnianie komuś życia

Pozdrawiam
AJF/WarX