[Wikipl-l] Administrator

Bartek Szumski szumyk w poczta.onet.pl
Pon, 28 Sie 2006, 13:56:24 UTC

Dziękuję Janusz - jeden który mnie zrozumiał :)

Szumyk

From: "Dorożyński Janusz"

Roo, bez przesady. Stwierdzenie, że sa admini, którzy praktycznie nie piszą
artykułów jest rzuceniem błotem? To stwierdzenie faktu. To co dalej -
konieczność leczenia - faktycznie było bolesne, ale nadal nie nazwałbym tego
błotem.

Upieram się, że Szumyk napisał o czymś, co jest faktem, a co próbuje się nie
zauważać - jest istotna różnica między adminem (zwłaszcza tymi z
kilkudziesiecioma k edycji porządkowych) a nieadminami piszącymi hasła i
tylko sporadycznie zajmującymi się porządkami, a więc edycji mających o
niebo mniej. Ci pierwsi stają się powoli klasycznymi redaktorami
technicznymi z klasycznych encyklopedii, ci drudzy - autorami. Ci pierwsi z
przyczyn historycznych mają też dostęp do pewnych miejsc, jak np. strony
specjalne (w tym komunikaty), co po części jest stricte techniczne, po
części wcale nie (jak komunikaty, czyli teksty interfejsu) i wg
niekoniecznie tylko oni mają mieć dostęp, a może nawet właśnie oni nie
powinni mieć dostępu :-)). Ale kwestia techniczna zaczyna przeważać w
postrzeganiu adminów, i dowodem tego są ostatnie PUA, w myśl jeszcze
niedawnych zwyczajów kuriozalne. Jak to - nie znam gościa, więc głosuję
przeciw (tutaj b. zasmucił mnie taki głos Oddera na PUA Makarczuka - ale co
tam, mnie też Odder nie zna) czy aktywność na ircu czy egzaminy z parsera.

O, Nux coś podobnego napisał - cieć budynku to przecież nie architekt ani
budowniczy :-)) . Ale proszę nie uważać tego za atak na cieci.

Pzdr., Janusz 'Ency' Dorożyński