[Wikipl-l] NPA - Julian Skelnik

Artur Jan Fijalkowski Artur w ich.us.edu.pl
Sob, 1 Kwi 2006, 22:43:30 UTC

Cytowanie Stan Zurek <zureks w gmail.com>:

> Załóżmy taką hipotetyczną sytuację, że jakiś nieświadomy złego (i w
> działający w dobrej chęci, a jakże) Wikipedysta zerżnie/ukradnie jakiś
> tekst/zdjęcie z jakiegoś tam źródła. Załóżmy również, że właścicielem
> praw autorskich jest jakiś napalony koleś, który wymyśli sobie, że
> może tak naprawdę coś na tym skorzystać i będzie chciał pozwać kogoś
> do sądu o odszkodowanie. Znając życie nie będzie mu się chciało tropić
> owego Wikipedysty, tylko będzie mierzył pewnikiem w Wikipedię, czyli
> tak naprawdę chyba docelow w stowarzyszenie Wikimedia?

Niet. Musiałby pozwać Fundację Wikimedia - a to jest bodajże Tampa na florydzie,
czy coś koło tego :)

> Tak naprawdę, to nawet w tej chwili może być całkiem spora grupa osób,
> które wiele tekstów przepisują żywcem z jakiegoś mniejszego wydania
> encyklopedii, czym oczywiście łamią prawa autorskie, ale co jest
> bardzo trudne do weryfikacji.

Jeśli nie niemożliwe

> Co wówczas? Niech się z tego zrobi grubsza afera, to jakiś
> urzędniczyna wyda nakaz zwinięcia interesu w trąbkę i po zabawie...

No ciekawe czy komuś by się tak chciało z sądami w USA bawić ...

> No chyba że Wiki jest jakoś zabezpieczona prawnie od tej strony?

Raczej nie... Ale najzabawniejsze jest to, że już był(y) numery w drugą stronę -
jakiś serwis zerżnał cośtam z wiki i się awanturował, że to od nich pochodzi :(

Pozdrawiam
AJF/WarX