[Wikipl-l] NPA - Julian Skelnik

Stan Zurek zureks w gmail.com
Sob, 1 Kwi 2006, 22:35:51 UTC

Z tego co zrozumiałem to p. Skelnik napisał coś takiego:

>Przyznam, że jestem trochę zaniepokojony skalą zjawiska. Czy istnieje
> możliwość uzyskania danych które pozwoliły by na pociągnięcie do
> odpowiedzialności użytkownika wikipedii naruszającego prawa autorskie?

Załóżmy taką hipotetyczną sytuację, że jakiś nieświadomy złego (i w
działający w dobrej chęci, a jakże) Wikipedysta zerżnie/ukradnie jakiś
tekst/zdjęcie z jakiegoś tam źródła. Załóżmy również, że właścicielem
praw autorskich jest jakiś napalony koleś, który wymyśli sobie, że
może tak naprawdę coś na tym skorzystać i będzie chciał pozwać kogoś
do sądu o odszkodowanie. Znając życie nie będzie mu się chciało tropić
owego Wikipedysty, tylko będzie mierzył pewnikiem w Wikipedię, czyli
tak naprawdę chyba docelow w stowarzyszenie Wikimedia?

Tak naprawdę, to nawet w tej chwili może być całkiem spora grupa osób,
które wiele tekstów przepisują żywcem z jakiegoś mniejszego wydania
encyklopedii, czym oczywiście łamią prawa autorskie, ale co jest
bardzo trudne do weryfikacji.

Co wówczas? Niech się z tego zrobi grubsza afera, to jakiś
urzędniczyna wyda nakaz zwinięcia interesu w trąbkę i po zabawie...

No chyba że Wiki jest jakoś zabezpieczona prawnie od tej strony?

Pozdrawiam

Zureks