[Wikipl-l] Czy TAW uprawia wandalizm?

Youandme wikipedia w wp.pl
Sob, 8 Mar 2003, 16:48:36 UTC

On 8 Mar 2003 at 15:44, Tomasz Wegrzanowski wrote:

> Jest tylko jedno zrodlo ktore ma jakikolwiek autorytet - uzytkownicy
> jezyka polskiego. Cala reszta jest bez znaczenia. To ze uzytkownicy
> jezyka polskiego uzywaja tej formy jest dla wszystkich calkowicie
> jasne.

To ze uzytkownicy jezyka polskiego prawie nie stawiaja przecinkow
tez jest jasne. Czy dlatego mamy zredukowac liczbe przecinkow
na Wikipedii?

I tak przez dlugi czas bedzie jeszcze przypominac strone
domowa wikipedystow, tylko po co ten czas jeszcze wydluzac
wprowadzaniem bledow?

Poki co sa wsrod uzytkownikow jezyka polskiego "rowniejsi" po to by
ulatwic innym zycie. Nie kazdy ma ochote zajmowac sie wszystkim w zyciu
i jak ma watpliwosci, to siega po slownik ortograficzny.

Wikipedia moze stac sie znaczaca czescia kultury polskiej,
a nie zrobi tego jesli bedzie ignorowala autorytety wypowiadajace
sie na temat jezyka polskiego.

A jak ktos na maturze napisze "lata 20-te" to nic mu nie pomoze
wytlumaczenie "ale pani profesor, ja tak widzialem na Wikipedii..."
W swoim CV tez nikt nie bedzie wazyl sie wstawiac takich rzeczy,
jesli tylko bedzie mial swiadomosc co jest napisane w slowniku ortograficznym.

Poza tym ***ja jestem jednym z uzytkownikow jezyka polskiego***
i chce pisac tak jak wielu innych pisze, czyli  _z kropkami_
i nie chcialbym zeby, ktos nazywal mnie kiedykolwiek wandalem
tak jak nazwales Slonia tylko dlatego, ze zrobil cos co bylo
***zgodne z jego najlepsza jezykowa wiedza*** a dotyczylo 20-30 artykulow

Wciskajac "Zapisz" biore odpowiedzialnosc za zapisywana wersje
i gdy juz zaczne edytowac, i zdecyduje sie zapisac, staram sie robic wszystko
zgodnie z moja najlepsza wiedza.
Twoja opinia na temat jezyka polskiego nie zwalnia mnie z tej odpowiedzialnosci.
Co najwyzej moge zaczac unikac Wikipedii, by nie brac na siebie tej
odpowiedzialnosci zwiazanej z wciskaniem "Zapisz".

> To byl zwykly wandalizm.

To nie byl zwykly wandalizm, bo edycje miescily sie w ramach norm uzycia
jezyka polskiego. Co wiecej na Wikipedii co nie jest zabronione jest dozwolone.
A pisanie zgodnie z normami jezykowymi nie jest zabronione.

Youandme