[Wikihu-l] Törlési javaslatok megbeszélése

Nyenyec N nyenyec at gmail.com
2007. Május. 24., Cs, 14:40:41 UTC

Valóban idealisztikusnak tűnhet, hogy mindenki alaposan tájékozódjon
és brilliánsan érveljen, ezért én ennél lejjebb tenném a lecet:

 a nyilvánvalóan tévedésen / félreértésen alapuló érvelés illetve a
racionális vita *elemi* szabályait is figyelmen kívül hagyó, pl. 100%
érzelmi (antipátia/szimpátia) alapú érvelés legyen súlytalan és főleg
szalonképtelen, kb. mint a színtiszta személyeskedés

Sokféle álláspont van. Nem az a cél, hogy kijelöljünk egyetlen helyes
algoritmust, ami alapján eldönthető mi való a Wikipédiába (ez az
azonnali, amiről felesleges véleményeket kérni), hanem az, hogy
mindenki szokja meg, hogy az álláspontja mellé értelmetlenséget írni,
esetleg ahhoz ragaszkodni majdnem olyan káros a közösségi kultúrára
nézve, mintha azt írnánk egy vitalapon, hogy: nevezzük át X-et Y-ra,
mert utálom ezt a politikust / a cikk szerzőjét / mert az én cikkemet
is átnevezték olyan címre, ami nekem nem tetszik / mert Ausztrália
fővárosa Sydney.

A vitalapon figyelmen kívül hagyjuk, körberöhögjük, vagy
figyelmeztetjük azokat, akik így érvelnek. A szavazásokon viszont nem,
ott a mostani rendszerben az ilyen típusú érv ugyanolyan súllyal
számít be, mintha valaki fél órán át jár utána a témának és idézi a
szakirodalmat.

-- nyenyec