[Wikipl-l] Oznaczone nieoznaczone

Lukasz Lukomski lukomski.lukasz w googlemail.com
Pon, 5 Wrz 2011, 19:41:08 UTC

2011/9/5 Marcin Cieslak <saper w saper.info>:

> W niektórych dziedzinach okazuje się, że lepiej dostarczyć informację
> szybko, aktualnie i pobieżnie; niż informację dokładną i sprawdzoną.
> To jest moim zdaniem luka, którą na "rynku wiedzy" wypełnia Wikipedia.
> Dlatego jestem za wszelkimi formami przeglądania, patrolowania,
> weryfikacji, sprawdzania; ale przeciwko blokowaniu dostępu do informacji
> aktualnej, nawet jeśli pobieżnej.
>
> //Marcin

Wybaczcie, ale szybko i pobieżnie to rozdają rowery w Erewaniu.
Wikipedia nie powinna ścigać się z serwisami newsowymi, bo po pierwsze
nie ma zawodowych reporterów gotowych odwiedzić każde wydarzenie na
świecie a po drugie jest pisana rękami wolontariuszy. Wikipedia ma być
encyklopedią a te zwykle stawiają na jakość nie na szybkość
informacji. Wolałbym słyszeć opinie, że opracowanie tematu X jest na
polskojęzycznej Wikipedii najlepsze spośród dostępnych w Internecie,
zamiast słyszenia opinii, że Wikipedia po raz kolejny kogoś uśmierciła
przed czasem. Zostawmy pośpiech Pudelkom, stawiajmy na rzetelność.

Co do luki na rynku - ciocia Wiki wypełnia lukę obszerności a nie aktualności.

LL