[Wikipl-l] Oznaczone nieoznaczone

Marcin Cieslak saper w saper.info
Pon, 5 Wrz 2011, 17:45:19 UTC

> /
>
> To jest całkowicie oczywiste i bezdyskusyjne stwierdzenie. Tyle
> że tylko dla nas. Autorów Wikipedii. Niestety pięć filarów
> paradoksalnie niczym las zasłania nam jeszcze jeden filar nienazwany
> - piszemy W. nie dla siebie, tj. nas, autorów. Piszemy przede
> wszystkim, a w zasadzie wyłącznie dla _czytelników_ W. A dla nich
> powyższa zasada jest nie zaletą, ale najpoważniejszą wadą W.
> i upoważnieniem do bardzo pejoratywnych przeinaczeń samej nazwy
> W. Oczywiście z tego powodu jestem za wersjami zweryfikowanymi, ale
> [...]

W niektórych dziedzinach okazuje się, że lepiej dostarczyć informację
szybko, aktualnie i pobieżnie; niż informację dokładną i sprawdzoną.
To jest moim zdaniem luka, którą na "rynku wiedzy" wypełnia Wikipedia.
Dlatego jestem za wszelkimi formami przeglądania, patrolowania,
weryfikacji, sprawdzania; ale przeciwko blokowaniu dostępu do informacji
aktualnej, nawet jeśli pobieżnej.

//Marcin