[Wikipl-l] Oznaczone nieoznaczone

Dorożyński Janusz dorozynskij w wampnm.webd.pl
Pon, 5 Wrz 2011, 14:28:56 UTC

/
| Do tej pory jedną z największych zalet wikipedii było to, że hasło nie ma
| wersji ostatecznej.

To jest całkowicie oczywiste i bezdyskusyjne stwierdzenie. Tyle że tylko dla nas. Autorów Wikipedii. Niestety pięć filarów paradoksalnie niczym las zasłania nam jeszcze jeden filar nienazwany - piszemy W.  nie dla siebie, tj. nas, autorów. Piszemy przede wszystkim, a w zasadzie wyłącznie dla _czytelników_ W. A dla nich powyższa zasada jest nie zaletą, ale najpoważniejszą wadą W. i upoważnieniem do bardzo pejoratywnych przeinaczeń samej nazwy W. Oczywiście z tego powodu jestem za wersjami zweryfikowanymi, ale obejmującymi pewną określoną niewielką część zasobu. Nie wiem jednak czy nawet w tak ograniczonym zakresie uda nam się to skutecznie wprowadzić.

	Pzdr., Janusz "Ency" Dorożyński