[Wikipl-l] Budżet stowarzyszenia

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Pon, 5 Paź 2009, 22:31:53 UTC

W dniu 6 października 2009 00:17 użytkownik Kornel Misiejuk
<lenrock w gmail.com> napisał:

> Nie wiem na ile aktualne są dane na stronie:
> http://meta.wikimedia.org/wiki/Wikimedia_servers
> ale z nich wynika że to stanowiło 50% zaplecza serwerowego w Europie.
> Trudno cofnąć się pamięcią o 2 lata wstecz, ale chyba każdy pamięta że
> problemy techniczne występowały kiedyś o wiele częściej niż dziś.
>
> Nie wiem czemu w ogóle uważasz że 5% w tej skali projektu to mało.  Czyż
> akcje edukacyjne nie mają tak samo "małego" wpływu?
> Bo czym jest przekonanie np. dwóch osób na warsztatach do udziału w tym
> przedwsięzięciu, napiszą 300 haseł i 3 artykuły na medal, w skali
> [...]

To wynika trochę  z różnych rozmów z pracownikami Fundacji. Mieliśmy
taki jeden przypadek, kiedy pracownik Fundacji na propozycję podziału
ew. przychodu z użycia logo Wikipedii napisał nam, że takie drobne
sumy jakie z tego wynikną nie są warte czasu, który on temu będzie
musiał ew. poświęcić :-) Podobnie np: propozycje dostosowania do
polskiego prawa umowy, którą trzeba podpisać z Fundacją aby dołączyć
do wspólnej zbiórki świątecznej okazały się też nie warte wysiłku
prawnika Fundacji i jest do wyboru albo podpisać ogólną dla wszystkich
umowę albo w tym nie uczestniczyć. Z punktu widzenia Fundacji to
pewnie jest jakoś tam racjonalne  - jakby z każdym z chapterów mieli
osobno negocjować każdą drobną (z ich punktu widzenia) donację, czy ją
osobno rozliczać to by nie mieli czasu na załatwianie naprawdę grubych
i ważnych spraw. Pewnie 3 lata temu te 15 serwerów było warte podjęcia
rozwiązania problemów prawnych przekazania takiego daru, czy teraz
Fundacja by w ogóle wykazała zainteresowanie podobnym darem trudno
powiedzieć.

--
Tomek "Polimerek" Ganicz
http://www.ganicz.pl/poli/