[Wikipl-l] Budżet stowarzyszenia

szwedzki suidisz w gmail.com
Pon, 5 Paź 2009, 22:31:51 UTC

W dniu 2009-10-06 00:17, Kornel Misiejuk pisze:

> Nie wiem czemu w ogóle uważasz że 5% w tej skali projektu to mało.  Czyż
> akcje edukacyjne nie mają tak samo "małego" wpływu?
> Bo czym jest przekonanie np. dwóch osób na warsztatach do udziału w tym
> przedwsięzięciu, napiszą 300 haseł i 3 artykuły na medal, w skali
> procentowej co to jest, po co się starać? Oczywiście to tylko ironia, gdyż
> jak już wcześniej wspomniałem jak najbardziej doceniam aktualne projekty
> stowarzyszenia, tylko wskazuję pomysł na nowe obszary działalności i po
> prostu nie rozumiem tego nastawienia "nie stać nas", "nikt od nas tego nie
> [...]

Wiesz co, to jest pytanie po pierwsze o podział kompetencji między
Fundacją a chapterami - z grubsza, czy Fundacja powinna zajmować się
infrastrukturą a chaptery otoczką i pozyskiwaniem edytorów etc. czy też
chaptery powinny pracować "bezpośrednio" dla Fundacji, finansując np.
część kosztów serwerów.

5% od Wikimedia Deutschland to bardzo mało, zwłaszcza, że to była
jednorazowa donacja, na której nie można budować jakiejś strategii
finansowania. Nasze 2% to byłaby już rzeczywiście kropelka, natomiast w
skali kraju jest to kwota, za którą można zrobić wiele fajnych rzeczy.
Możemy oczywiście ograniczyć działalność Stowarzyszenia do organizowania
corocznego 1% z podatku i przekazywania Fundacji tej kwoty, ale trochę
traci ono wtedy sens funkcjonowania. Zwróć uwagę, że Niemcy po
jednorazowej akcji już jej nie powtórzyli.

szw.