[Wikipl-l] Moj komentarz

Jarosław Witkowski jerry w enterpol.pl
Wto, 23 Mar 2004, 08:25:21 UTC

Dnia Mon, 22 Mar 2004 19:10:41 -0500
osoba przedstawiająca się jako "Pawel Wajda" <pawelwajda w rogers.com> napisała:

> Aby przywrócić racjonalność proponuję i poddaje pod dyskusję siedem
> punktów jakimi powinniśmy się kierować usuwając artykuły:
>
> 1.	Naruszające prawa autorskie.

 OK.

> 2.	Będące żartami, pisane nie na temat lub nie reprezentujące
> merytorycznej treści.

Moim zdaniem dobrze byłoby przerabiać takie artykuły na stuby.
Oczywiście w ramach możliwosci i chęci.

> 3.	Zawierające wulgaryzmy lub teksty i wizerunki mogące być uznane
> wulgarnymi.

Tu popieram zdanie Tawa. IMHO należy oceniać artykuły pod kątem
zawartości merytorycznej.

> 4.	Będące autoreklamom osoby, organizacji lub partii politycznej.
> Oznacza to, że generalnie nie uznajemy artykułów pisanych o sobie w
> przypadku biografii czy not biograficznych, lub o partii albo innej
> organizacji pisanych przez jej aktywistów, bez względu na ich zawartość
> merytoryczną.

O ile taki artykuł spełnia warunki neutralności to nie widzę żadnych
powodów do dyskryminacji.

> 5.	Przedstawiających nienaturalny punkt widzenia i subiektywne
> odczucia.

Proponuję w miarę możliwości neutralizować takie artykuły, a nie
kasować. Zdaje się, że w przypadku artykułu o narkotykach tak właśnie
było i wyszło mu to na dobre.

> 6.	Pisane na temat zjawisk aktualnych lecz marginalnych, co do
> których istnieją poważne wątpliwości czy bada miały jakikolwiek wpływ na
> świadomość społeczna, kulturę, historie itp. Także bez względu na ich
> zawartość merytoryczną.

Nie wiemy co może mieć wpływ na co i kogo może zainteresować. Zwróć
uwagę, że takie informacje mogą być bardzo cenne za kilkaset lub kilka
tysięcy lat. Wikipedia może być cennym źródłem informacji historycznych
dla przyszłych pokoleń.

> 7.	Poruszać tematy mogące wywołać śmieszność np. parapsychologia,
> historie tajemnicze, plotki itp.

O ile są pisane z neutralnego punktu widzenia, to nie widzę absolutnie
żadnych powodów do ich kasowania. W końcu parapsychologia istnieje, czyż
nie? To niby dlaczego o niej nie pisać?

Pozdrawiam,
Jerry
--
Jarek Witkowski             Linux user #136162          |/
http://www.jerry.prv.pl                                (')