[Wikipl-l] Moj komentarz

Scibor Sobieski scibor w math.uni.lodz.pl
Wto, 23 Mar 2004, 09:40:20 UTC

>1.	Naruszające prawa autorskie.
Oczywiste, jesli ma to istniec.
>2.	Będące żartami, pisane nie na temat lub nie reprezentujące
>merytorycznej treści.
Jasne
>3.	Zawierające wulgaryzmy lub teksty i wizerunki mogące być uznane
>wulgarnymi.
Tu bym uwazal, bo granica bywa cieniutka, pytanie czy "chuj" jest wulgaryzmem li tylko, czy tez jest slowem traktowanym jako wulgarne, ale nalezy je umiescic by inni wiedzieli ze to wulgaryzm i wiedzieli jak sie je pisze.
Tu przypomina mi sie przezycie z dziecinstwa, kiedy bedac "szczeniakiem" pokazalem mojej Mamie "gest Kozakiewicza", bo akurat zobaczylem cos takiego na podworku (mialem z 8-9 lat i oczywiscie nie malem pojecia co robie). Moja Mama spokojnie wyjasnila mi znaczenie tego gestu i tym samym mnie zawstydzila, przez co oczywiscie wiecej nie stosowalem go wobec ludzi, ktorych zaliczam do "ludzi".

Stad mimo, ze stajemy sie "spoleczenstwem informacyjnym" (co za okropne okreslenie), to jednak nie wszystko wszyscy wiedza i pytanie czy maja dowiadywac sie o tym na podworku, czy lepiej z lepszego zrodla?

>4.	Będące autoreklamom osoby, organizacji lub partii politycznej.
>Oznacza to, że generalnie nie uznajemy artykułów pisanych o sobie w
>przypadku biografii czy not biograficznych, lub o partii albo innej
>organizacji pisanych przez jej aktywistów, bez względu na ich zawartość
>merytoryczną.
Oczywiste.

>5.	Przedstawiających nienaturalny punkt widzenia i subiektywne
>odczucia.
Tego bym nie blokowal tylko raczej poprawial.

>6.	Pisane na temat zjawisk aktualnych lecz marginalnych, co do
>których istnieją poważne wątpliwości czy bada miały jakikolwiek wpływ na
>świadomość społeczna, kulturę, historie itp. Także bez względu na ich
>zawartość merytoryczną.
Hmm, a co to zjawisko marginalne? Ostatnio zginal jeden z naszych rajdowcow, wlasnie sie zastanawiam czy go nie dopisac. Jest to marginalne?

>7.	Poruszać tematy mogące wywołać śmieszność np. parapsychologia,
>historie tajemnicze, plotki itp.

A czemuz to mialyby te tematy wywlywac smiesznosc?
1. Przyklad potwora z Loch Ness (moze zle pisze)
2. Przyklad Yeti
3. Przyklad Ojcia Pio (jego stygmatow, widzen itp.)
... moge tego troche wymienic, to sa zdarzenia lub postacie w sumie historyczne i nie mowic o nich, dlaczego? Przecierz my o nich mowimy, ze ktos wierzy w potwora Yeti a nie ze on istnieje, to zupelnie nie to samo.

Scibor