[Wikipl-l] CyberCzwartek: Kto przewodzi przewodnikom

Marcin Cieslak saper w saper.info
Pią, 4 Mar 2011, 09:43:52 UTC

http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104665,9193570,CC__Kto_przewodzi_przewodnikom.html

"""
(...)
Szczególne problemy ma polska wersja Wikipedii, z definicji
peryferyjna. Wystarczy porównać sobie hasła w wersji en. i pl. -
tamte pisane przez cały anglojęzyczny świat i te nasze, przaśne.
To nie tylko problem skali, ale i pewnego cywilizacyjnego opóźnienia,
jakie jest udziałem polskiego społeczeństwa. Otwartość Wikipedii
jest jej zaletą, ale i przekleństwem. Podszyte ideologicznie wojny
edycyjne odstraszają potencjalnych hasłopisaczy: komu się chce
boksować z koniem?

Dlatego podoba mi się pomysł rzucony w czasie jednej z dyskusji na
losem polskiej wiki - a może po prostu przetłumaczyć wersję angielską?
Łatwo powiedzieć; nie obejdzie się raczej bez ryby babel.

Albo unijnych dotacji.
"""