[Wikipl-l] Obsługa NPA - usankcjonowanie obecnej praktyki

Cancre cancre w wp.pl
Nie, 16 Sty 2011, 16:33:55 UTC

Dnia 16-01-2011 o godz. 15:56 Tomasz Ganicz napisał(a):

> Nie nie jest... Cancere idziesz albo w jedną, albo w drugą skrajność.
> Obecny system polega na dopisywaniu zgłoszeń do listy i czekaniu przez
> miesiąc. Teraz idziemy w drugą skrajność - czyli kasowanie wszystkiego
> z buta od razu. A przecież są możliwe rozwiązania pośrednie i nie są
> one tożsame z tym obecnym. Nad argumentem, że zdarzają się sytuacje,
> kiedy art jest kasowany, a potem edytor go nieświadomie przywraca bo
> nad nim pracuje akurat w momencie kasowania - przeszłaś zupełne bez
> żadnego komentarza, czy kontrargumentu...

Bo nie wiedziałam, że mam obowiązek odnosi się do każdego Twojego
argumentu :-)

Ale jeśli kasujemy czyjeś hasło w momencie, gdy on nad nim pracuje (a
więc jest cały czas zalogowany), to jest to "idealna" sytuacja, bo
najprawdopodobniej dotrze do niego informacja o przyczynach skasowania.
Trzeba tylko, by admini bezwzględnie przestrzegali zalecenia wstawiania
informującego szablonu do jego dyskusji.

>  Jeśli dokonujemy
>
> W jaki sposób? Mechanizm Wikipedii nie daje możliwości skutecznego
> dostarczania komunikatu, do którego początkujący może łatwo dotrzeć,
> zwłaszcza jak edytuje spod IP. Takim mechanizmem mógłby być E-mail,
> wyskakujące okienko, czy duże ostrzeżenie w samym artykule, który on
> edytuje.

Wklejamy mu szablon do dyskusji, zdaje się, że taka jest praktyka
stosowana od paru ładnych lat? :-)
Wiadomo, że część userów nie nigdy przeczyta informacji, którą ktoś
wpisze im do dyskusji (bo wyłączą komputer i będzie miał inne IP), no
ale to dotyczy także skasowań z KAŻDEGO innego powodu. Ale taki jest
mechanizm.

> [...]
> efekt dałby szablon NPA ukrywający treść - taki jak jest w
> Wikipedii-en czy w Wikiźródłach.Zresztą? Czy ktoś za NPA w Wikipedii
> poszedł siedzieć? Dużo większe szanse są, że ktoś będzie miał kłopoty
> prawne z powodu naruszenia dóbr osobistych - tu były przypadki nawet
> ciągania edytorów po sądach -  a dla rozwiązywania tego problemu nie
> mamy w zasadzie żadnego mechanizmu i nie kasujemy artów z tego powodu,
> a nawet zdarza się, że bronimy takich potencjalnych naruszeń jak
> niepodległości... Więc moim zdaniem ten akurat argument jest zupełną

Oczywiście, że mało prawdopodobne jest, by ktokolwiek zechciał wytaczać
nam/autorowi proces, ale chodzi mi tu wyłącznie o danie jasnego sygnału,
że z naszej strony nie ma żadnej akceptacji dla plagiatów i że nasze
stanowisko jest tu określone i przejrzyste.
Zauważ jednak, że jeśli ktoś opublikuje hasło NPA, to on jest za to
odpowiedzialny. Ale co z tym hasłem stanie się dalej - to jest już NASZA
działka i nasza odpowiedzialność.

Ale - może faktycznie przejdźmy na stronę dyskusji wikiprojektu, bo
lista pewnie nie dociera do wszystkich. Może mógłbyś wstawić tam
streszczenie swoich poglądów?

Cancre