[Wikipl-l] Obsługa NPA - usankcjonowanie obecnej praktyki

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Nie, 16 Sty 2011, 14:32:25 UTC

W dniu 15 stycznia 2011 22:26 użytkownik Cancre <cancre w wp.pl> napisał:
> Dnia 15-01-2011 o godz. 22:02 Karol Głąb napisał(a):

> I powtarzam raz jeszcze - my i tak nie przestrzegamy obecnej procedury
> (tzn. nie zostawiamy na miesiąc). Z grubsza szacując 3/4 idzie od ręki,
> a zgłoszeń na LNPA dokonują nie-admini i BeauBot (na 20 zgłoszeń ze 3 są
> wpisane przez adminów, w tym jedno przeze mnie).

Żródło w postaci jakiejś rzetelne analizy poproszę. Niestety wszystkie
te odczucia są IMHO są czystym POV. A ja twierdzę, że jest inaczej -
kasowanych z buta jest większość potencjalnego NPA teraz - to prawda -
czego skutkiem jest to, że bardzo dużo jest kasowanych artów
początkujących edytorów, którzy po prostu nie wszczynają żadnej
procedury ich ratowania bo:
a) nie wiedzą jak
b) nie wiedzą, że w ogóle można
c) nie chce im się - skoro ich tu nikt nie chce i usuwa ich wkład po 5
minutach od wstawienia to dochodzą do wniosku, że:
1. robią coś źle, ale nie wiadomo co
2. za głupi, żeby edytować
3. nie będą się kopali z koniem - czyli chamskimi adminami, których
działalność ogranicza się prawie wyłącznie do kasowania

I co robią? Po cichu i niezauważeni przez nikogo ODCHODZĄ... A w
statystykach to widać, mamy trwały ubytek zarówno nowych jak i
edytorów ze średnim stażem rzędu 10-15^ rocznie i te statystki to są
twarde fakty - natomiast te odczucia adminów to jeszcze raz poproszę o
rzetelne dane je popierające.

Czy tworzymy Wikipedię ku wygodzie adminów? Chodzi w tym projekcie o
to, żeby adminom się łatwo i przyjemnie kasowało i żeby nikt im w tym
nie przeszkadzał? Czy na odwrót - admini mają służyć rozwojowi tego
projektu i akurat ich wygoda powinna być najmniej ważnym argumentem w
tym wszystkim... Brak karencji i cywilizowanych praktyk w informowaniu
przy jednoczesnym przykręcaniu coraz bardziej wymagań w stosunku do
początkujących edytorów może mieć tylko jeden finalny skutek,
dośpiewajcie sobie sami jaki...

--
Tomek "Polimerek" Ganicz
http://www.ganicz.pl/poli/