[Wikipl-l] Obsługa NPA - usankcjonowanie obecnej praktyki

Cancre cancre w wp.pl
Sob, 15 Sty 2011, 21:26:22 UTC

Dnia 15-01-2011 o godz. 22:02 Karol Głąb napisał(a):

> Niech szablon NPA wstawia kategorię, którą się będzie czyściło po
> upływie ustalonego czasu, bo faktycznie, jeśli akcja rozgrywa się za
> szybko to IP czy nowy user nawet nie wie co się tak naprawdę dzieje.
> Tylko dlatego jestem za małym opóźnieniem czasowym w kasowaniu NPA.

Hm. Czyli że jednak nic nie zmieniamy? Bo to, czy zostawiamy coś na
dzień, tydzień czy miesiąc z punktu widzenia funkcjonalności (zapętlenia
zasad, ilości czynności do wykonania) jest tym samym. Jeśli dokonujemy
kasowania tuż po jego utworzeniu (co jest częste), to tenże user
powinien natychmiast dostać komunikat, co się stało i dlaczego.

Jak wycinamy hasło, bo było za krótkie, to nikt nie protestuje, że "może
powinniśmy zostawić na 24 godz., bo on to pewnie chciał poszerzyć"
(wybaczcie ironię). A czym się różni skasowanie z powodu NPA od
dziesiątków innych przypadków? Tym, że w jednym na ile? 20? 50
przypadków? wkleja je sam autor. No i zauważcie, że jednak popełnianie
NPA jest karalne z punktu widzenia prawa, a pisania stubów żadna ustawa
jeszcze za przestępstwo/wykroczenie (czy co to tam jest) jeszcze nie
uznała :-) Więc kasowanie z naszej strony będzie też jasnym sygnałem, że
NPA nie tolerujemy i że w tej kwestii nasza polityka jest jasna. Bo
takie tam zostawianie... kto wie, co się potem z tym dzieje? Może
cichaczem to zostawiamy? :-)

I powtarzam raz jeszcze - my i tak nie przestrzegamy obecnej procedury
(tzn. nie zostawiamy na miesiąc). Z grubsza szacując 3/4 idzie od ręki,
a zgłoszeń na LNPA dokonują nie-admini i BeauBot (na 20 zgłoszeń ze 3 są
wpisane przez adminów, w tym jedno przeze mnie).

Cancre