[Wikipl-l] Rusza projekt WikiLovesMonuments

Lukasz Lukomski lukomski.lukasz w googlemail.com
Pon, 7 Lut 2011, 17:52:41 UTC

2011/2/7 Tomasz Ganicz <polimerek w gmail.com>:

> Oczywiście - jak tylko takie są - po prostu bym w warunkach regulaminu
> podał, że trzeba w opisie zdjęcia podać numer inwentarzowy zabytku -
> zwykle one są na tabliczkach na samych zabytkach - a jak nie ma, to
> ładujący powinien ew. odnaleźć numer na jednej z list.
>
> Co do tego, że ciężko będzie ustalić czy obiekt ma już zdjęcie na
> Commons - można by ew. podać brak zdjęcia jako jedno z kryteriów oceny
> - np: podnosiłoby by to automatycznie wartość zdjęcia o 1/3 - 1/2 -
> następna wartość to zgeotagowanie obiektu, który w Wikipedii
> [...]

Dla obiektów opisanych a jeszcze nie sfotografowanych, przydaje się to
narzędzie: http://toolserver.org/~magnus/wikishootme/index.html

Problemem jest konieczność podawania współrzędnych, ale i tak daje to
pewne wyniki. Testowałem na razie tylko na en:wiki i rewelacyjnie
ułatwia pracę.

LL