[Wikipl-l] Instytut Lotnictwa

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Wto, 1 Lut 2011, 22:51:12 UTC

W dniu 1 lutego 2011 22:51 użytkownik Gytha <gyda.ogg w gmail.com> napisał:
> Hej
>
> Wiecie, co znajduje się w materiałach prasowych rozsyłanych przez Instytut
> Lotnictwa? Ano przy końcu znajduje się zaproszenie na - uwaga - portale
> Instytutu na Facebooku, czymś jeszcze oraz w Wikipedii...
>
> Szczerze mówiąc, to w pierwszym odruchu miałam zamiar zredukować tę
> promocję:
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Instytut_Lotnictwa
> o świadczeniu usług etc. do stuba, ale może ktoś ma więcej cierpliwości niż
> ja obecnie i jest w stanie wyciągnąć z tego jakąś sensowną treść.

Trochę to przegadane i w wielu miejscach mocno POV-iaste - ale IMHO da
się spory procent z tego odratować. W sumie - nie widzę nic
oburzającego w tym - że instytut naukowy chwali się tym, że ma swój
wpis w Wikipedii. Trzeba tylko ten wpis doprowadzić do standardów
zgodnych zasadami Wikipedii. Przez OTRS nieraz zdarzało mi się
dyskutować z pracownikami różnych instytucji i uczelni celem
doprowadzenia odpowiednich haseł w Wikipedii do stanu używalności ku
obopólnemu zadowoleniu...  Jak się spokojnie wyjaśni zasady Wikipedii
- to zwykle z tymi osobami co dokonują takich wpisów da się dogadać.
Można ich też trochę ponapuszczać przy okazji na pisanie haseł
pobocznych. Jakby nie patrzeć - pracownicy takich instytutów toć
przecie potencjalni bardzo pożądani nowi edytorzy Wikipedii.  Dużo
trudniej jest z pracownikami działów PR różnych firm, co do których
nie ma wątpliwości, że zrobią tylko to co im szef karze i jak nie
zrobią to mają kłopoty - więc są agresywni i napastliwi.

--
Tomek "Polimerek" Ganicz
http://www.ganicz.pl/poli/