[Wikipl-l] Zadanie dla bota - BŁĘDNE ZGŁOSZENIE?

Tilia tiliacordata w gazeta.pl
Nie, 17 Maj 2009, 04:26:38 UTC

W dniu 16 maja 2009 23:27 użytkownik masti <mastigm w gmail.com> napisał:

wydawało mi
> się, że malarz wyjaśnił to dosyć dobrze.

> Podsumowując, zlecenie nie jest błędne ze względu na niewykonalność lecz
> dlatego, że przyjęło się niepoprawianie literówek czy innych tego typu
> błędów botami. Głównie ze względu na obciążanie serwerów wiki. Po to
> istnieja projekty takie jak WP:SK (sprzątanie kodu) czy też zmiany
> kosmetyczne wykonywane przez boty. Lecz zmiany te wykonuje się  przy
> okazji innych edycji.
>
> masti

Dziękuję za odpowiedź. Może coś przegapiłam, ale nie zauważyłam wspomnianego
wyjaśnienia Malarza. Kiedyś prosiłam go osobiście o użycie jego bota do
dokonania takiej operacji, ale nie odezwał się do mnie w ogóle. Faktem jest,
że nie przekopywałam Wikipedii w zakresie tego, co jest możliwe, a co nie,
jeśli chodzi o działanie botów - stąd mój prosty wniosek, że sprawa została
"wielostronnie" olana. Nie znam się zbytnio na technicznych możliwościach
botów, ale pewne rzeczy można spróbować mi wytłumaczyć, a nie dawać po
łapach jak dwulatkowi, bez wyjaśnień, kasując moje zlecenie bez zrozumiałego
dla mnie powodu. Może masz na myśli różową ramkę na stronie z zadaniami dla
botów o niewprowadzaniu zmian kosmetycznych itd. To akurat względne - dla
jednego to kosmetyczny drobiazg, a dla innego błąd ortograficzny, walący po
oczach. I widnieje w dużo więcej niż pięciuset artykułach.

No nic, dziękuję za wyjaśnienia, a Wiktorynowi za ofertę pomocy.

Tilia