[Wikipl-l] Zadanie dla bota - BŁĘDNE ZGŁOSZENIE?

masti mastigm w gmail.com
Sob, 16 Maj 2009, 21:27:04 UTC

W dniu 16.05.2009 05:46, tiliacordata Gazeta.pl pisze:
> Czy ktoś może mi wyjaśnić, dlaczego moje zgłoszenie zadania dla bota zostało
> określone jako BŁĘDNE?  Poniższy diff pokazuje, o co mi chodzi:
>
> http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Wikipedia:Zadania_dla_bot%C3%B3w&diff=next&oldid=17051102#Usuni.C4.99cie_.C5.82.C4.85cznika
>
> Poprosiłam autora tej zmiany o uzasadnienie i uprościłam zadanie tylko do
> podstawowego przypadku występowania błędu - przypadka mianownika błędnej
> formy, lecz nie otrzymałam odpowiedzi, choć wikipedysta ten edytował po moim
> wpisie.

> [...]

Droga Tilio,
sprawa nie została olana, ja mówisz. Ilośc statusów jakie mogą mieć
zgłoszenia jest dosć ograniczona. Stąd użycie "błędnego zgłoszenia".
Przepraszam, że nie opisałem tego w Twojej dyskusji, ale wydawało mi
się, że malarz wyjaśnił to dosyć dobrze.

Podsumowując, zlecenie nie jest błędne ze względu na niewykonalność lecz
dlatego, że przyjęło się niepoprawianie literówek czy innych tego typu
błędów botami. Głównie ze względu na obciążanie serwerów wiki. Po to
istnieja projekty takie jak WP:SK (sprzątanie kodu) czy też zmiany
kosmetyczne wykonywane przez boty. Lecz zmiany te wykonuje się  przy
okazji innych edycji.

masti