[Wikipl-l] Niewolne grafiki

Stan Zurek zureks w gmail.com
Śro, 10 Cze 2009, 12:57:58 UTC

> Trochę mnie dziwi ta wypowiedź akurat w kontekście logotypów, bo poza
> nielicznymi przypadkami (z których dwa wymieniłeś) nie są to jakieś
> wybitnie encyklopedyczne elementy i to raczej firmom zależy na ich
> promowaniu, nie nam.

Pozwolę sobie nie zgodzić się z twierdzeniem że Solidarność nie jest
wybitnie encyklopedyczna. O Windows można się kłócić, ale faktem
pozostaje te kilka(dziesiąt?) miliardów komputerów na świecie.

> Na Commons są niektóre loga, są też tolerowane wariacje na ich temat,
> ciekawe, dlaczego naginanie zasad nie dotyczy czegoś bardziej wartościowego.

To był tylko przykład i nie chodzi o żadne naginanie, tylko poważne
podejście do sprawy. Rzecz dotyczy niemal wszystkich "komercyjnych"
artykułów: okładki książek, płyt, gry, i w ogóle wszystko co
komercyjne. Co najmniej kilkadziesiąt medalowych na en-wiki jest
obecnie suto okraszonych grafikami fair use:

http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Featured_articles#Literature_and_theatre

czy chociażby:

http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Featured_articles#Video_gaming

Pozdrawiam