[Wikipl-l] Niewolne grafiki

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Śro, 10 Cze 2009, 07:41:29 UTC

W dniu 10 czerwca 2009 00:33 użytkownik Dorozynski Janusz
<dorozynskij w wampnm.webd.pl> napisał:
> [...]

Natomiast z logo innych firm/instytucji jest ten problem, że jak
wiadomo Wikipedia jest forkowana i mirorowana w setkach miejsc, a
obrazki z commons można bezpośrednio wykorzystywać w każdej, właściwie
skonfigurowanej instalacji MediWiki. Ci co chcą wydać zgodę na użycie
logo, zwykle chcą tylko wydać zgodę na użycie tego w Wikipedii i jak
się dowiadują, że nie ma możliwości zastrzeżenia w ramach Wikipedii,
że logo będzie użyte tylko w Wikipedii zwykle rezygnują z tego.
Przeważnie to wygląda tak, że ktoś - np: pracownik działu PR wrzuca
logo swojej firmy do Wikipedii lub na Commons - logo dostaje szablon
ostrzegający o możliwym NPA i ta osoba wysyła na OTRS maila
udzielającego zgodę na użycie logo w ramach Wikipedii. Wtedy zaczyna
się tłumaczenie, że to co w Wikipedii może być dalej dowolnie
kopiowane - praktycznie wszędzie i że również można z tego robić prace
pochodne. Pracownik maszeruje do swojego działu prawnego i tam mu
tłumaczą, że takie warunki w ogóle nie wchodzą w grę, bo firma po to
zastrzegła logo, aby mieć kontrolę nad tym co się z tym logo dzieje.

--
Tomek "Polimerek" Ganicz
http://www.ganicz.pl/poli/