[Wikipl-l] Wikibu

Jaroslaw Zielinski jz w winter.pl
Pią, 5 Cze 2009, 11:32:25 UTC

Stan Zurek wrote:
> Gdybym tylko miał dostęp do Wielkiej PWN to publicznie oświadczam, że
> ręcznie przejrzałbym wszystkie odpowiednie hasła i wstawił
Przy całych dobrych chęciach nie wierzę, by jedna osoba mogłaby ocenić
merytorycznie jakość artykułów z całej encyklopedii. Ja podłąłbym się
może tego ze swojej dziedziny zawodowej i to przy sporym przygotowaniu -
spora biblioteczka, w tym między innymi encyklopedia PWN i Britannica,
słowniki, leksykony, podręczniki akademickie i wreszcie masę już
szczegółowych pozycji. Nie twierdzę, że z politologii takiej nie mam, po
prostu wskazuję, że to niezbędne.

Natomiast cenne byłyby zbudowanie takiej Rady Mędrców - po jednym mędrcu
w każdej dziedzinie (nawet dość szeroko zdefiniowanej). Tylko że to dość
nierealny pomysł, biorąc pod uwagę realne siły edytorów Wikipedii i to
na czym się koncentrują.

Jarosław Zieliński