[Wikipl-l] Nowe statsy

Przykuta przykuta w o2.pl
Śro, 3 Cze 2009, 04:45:17 UTC

> Najbardziej niepokojący objaw to systematyczny spadek przyrostu nowych
> userów. Jak się zrobi wykres od stycznia 2007 do teraz widać stałą
> tendencję spadkową. W styczniu 2007 było 551 nowych (tzn. tacy co
> założyli konto i zrobili z niego ponad 10 edycji) a w kwietniu 2009
> już tylko 129. Ta kwietniowa dana jest może niepełna, ale marcu 2009
> było 205 - a w marcu 2007 457.

Aj, tu jest bug w sposobie zliczania u Zachte:

http://tinyurl.com/qjzme9

Nowego liczy po wykonaniu 10 edycji, ale dopisuje go do miesiąca, w którym wykonał pierwszą, a nie dziesiąta edycję. Za jakiś czas liczba nowych w tych miesiącach się zwiększy - patrz tabelka w linku powyżej (jeszcze nie aktualizowana)

Spadek przyrostu nowych userów i
> stopniowe odchodzenie weteranów powoduje właśnie, że liczba
> edytujących dużo utrzymuje się od roku na stałym poziomie i jak się
> tendencja z nowymi utrzyma, w końcu liczba edytujących dużo też
> zacznie stopniowo malec. Ta tendencja jest na wszystkich większych
> Wikipediach - nie różnimy się tu jakoś szczególnie, także myślę, że
> zachowanie akurat naszych adminów ma z tym zjawiskiem dość luźny
> związek.

Raczej brak zachowań adminów - poza wstawianiem szablonów pomocy brak zwykłych ludzkich reakcji, a szablony wszystkiego nie załatwią. (pracujemy nad tym :) Mi odpowiadają nowi prawie tylko wtedy, gdy poza szablonem cokolwiek napiszę, odnosząc się do wkładu. Niestety tendencja do szablonowania się upowszechnia.

Problemem jest raczej, że ta grupa internautów, która jest
> aktywna w sensie  dodawania do sieci nowych, wartościowych treści ma
> obecnie coraz więcej i więcej bardziej przyjaznych i atrakcyjnych
> miejsc, gdzie może się "twórczo wyżyć" niż Wikipedia, której
> edytowanie stale się komplikuje, a społeczności stają się coraz
> bardzie hermetyczne.

To też. Wiki założyła krawat i mocno go związała pod szyją.

przykuta