[Wikipl-l] Automatyczna ocena jakości artykułów

Stan Zurek zureks w gmail.com
Sob, 6 Wrz 2008, 17:47:43 UTC

Jakiś czas temu wspomniałem na tej liście o pomyśle automatycznej
ocenie jakości artykułów.

Popracowałem trochę nad koncepcją wizualną i wyszło mi coś takiego:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Dyskusja_wikipedysty:Zureks/Brudnopis1

( co jest wywołaniem tego szablonu:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:Zureks/Brudnopis1 )

Każdy rząd w tabeli może być oceniony w skali od 1 (najniższa ocena)
do 5 (najwyższa) i jeszcze nie wiem jak to mogłoby być rozwiązane od
strony technicznej, ale wydaje mi się, że chyba wszystkie "zmienne"
dałoby się mierzyć automatycznie odpowiednim botem (przynajmniej takie
jest założenie).

Dwa przykłady pokazane musiałem oczywiście "zmierzyć" ręcznie, ale jak
widać fajnie się to wizualnie przedstawia i faktycznie na pierwszy
rzut oka widać na ile dany artykuł spełnia te "automatyczne" kryteria.

Bot mógłby tutaj również robić następujące rzeczy:

- status "Zalążka" dostaje każdy artykuł, który przejdzie przez sitko EK i SdU
- status "Krótkiego" można przyznać botem po spełnieniu odpowienich
kryteriów (patrz opis pod obydwiema kolorowymi tabelkami)
- status "Średniego" raczej również można przyznać botem
- status "Dobrego" i "Medalowego" też można przyznać botem, bo da się
wykryć czy dany art ma przypisany taki status
- jeśli jakiś artykuł się rozwinie od czasu ostatniego pomiaru, to
można go automatycznie zmienić (np. z Zalążka na Krótki) albo też
pokazać w jakiejś kategorii, że możnaby się zastanowić nad procedurą
Dobrego czy nawet Medalowego

Wszystkie użyte zmienne powinny być mierzalne automatycznie - jeśli
ktoś ma pomysł na jakąś inną zmienną wykrywalną botem to proszę o
informacje. Wszelkie opisy ręczne typu "Zastrzeżenia" to są dodatki i
z punktu widzenia bota nie istnieją (no może poza zliczaniem liczby
zastrzeżeń, ale to się trochę mija z celem).

Taką tabelkę widziałbym początkowo jako wpis na samej górze strony
dyskusji, co mogłoby potem zostać użyte do oznakowania KAŻDEGO
artykułu tak jak się obecnie znakuje Dobre i Medale.

Proszę o KONSTRUKTYWNĄ krytykę (nie interesuje mnie krytykanctwo) i
ewentualne pomysły jak to dalej ulepszyć (szczególnie pod kątem
automatyki). Odpowiedzi można pisać tutaj lub na samym dole tej strony
(zalecane):

http://pl.wikipedia.org/wiki/Dyskusja_wikipedysty:Zureks/Brudnopis1

Pozdrawiam

Zureks