[Wikipl-l] survey

Przykuta przykuta w o2.pl
Czw, 30 Paź 2008, 22:33:04 UTC

> Ech, kwiaty zdarzają się co krok: brak wyjaśnienia co się rozumie pod pojęciem znajomości języka w mowie/piśmie czynnie/biernie, nie bardzo wiem co to za "wiedza merytoryczna" (przypuszczam, że wiedza pozyskana samodzielnie, w ramach hobby, lektur, podróży itp.), liczenie haseł edytowanych / zapoczątkowanych (liczy się dowolna edycja? redirecty też? a disambigi?), bardzo specyficzna klasyfikacja zawodów (np. wielki wór pt. "biznes i finanse" - rozumiem, że rzadka sprawa wśród Wikipedystów?; sztuczne oddzielenie stanowisk kierowniczych - należało zadać oddzielne pytanie jakiego rodzaju jest stanowisko)...

To jest akurat kaszan, bo można wybrać tylko jedną odpowiedź, a wystarczyłoby poptrzedzić pytaniem filtującym. Co do stanowiska - to swoją drogą.

> i przede wszystkim brak pomocy "co poeta miał na myśli".
>
> Szczerze powiedziawszy, na Wikipedii pewnie znalazłbym swoje edycje w hasłach ze wszystkich z wymienionych dziedzin - tylko czy to ma sens? Nie wiem też jak policzyć osoby, z którymi się regularnie kontaktuję. Regularnych dyskutantów tutaj też mam liczyć?! :) Do pytania o aktywność też mam zastrzeżenia (nie znoszę odpowiedzi "czasami", "często" itd. - bo to subiektywne).

Zgadza się - powinno być za każdym razem albo na końcu w formie spradzających - w ostatnim tygodniu, a to było tylko do jednego pytania. Ale to mogę zrozumieć - i tak była dłuuga.

> Właściwie to nie wiem, czy ktoś tę ankietę testował?

Teraz testują - na meta-wiki były swobodnie udzielane odpowiedzi - czemu edytujesz i chyba na bazie tego ułożono kafeterię do tego własnie pytania (u nas jest też, ale generalnie brakuje pytania -  czemu zaczałeś eydtować, bo czemu edytuję teraz - to inna para kaloszy). Fajne IMO jest to, że dali kilka możliwości z pytaniami półotwartymi - na bazie tego można będzie zebrać sporo stuffu, by zrobić ciut lepsze narzędzie za rok.

przykuta