[Wikipl-l] animowane wikibanery

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Pon, 20 Paź 2008, 10:39:39 UTC

W dniu 20 października 2008 11:09 użytkownik Maciej Łebkowski
<m.lebkowski w gmail.com> napisał:

> Dać możliwość podstłania **treści** w formacie .doc.
> Nie na wiki bezpośrednio, rzecz jasna, ale do jakiejs poczekalni,
> z której wyjadacze (znaczy się Wy) będą mogli przeklejać do
> gotowych artykułów.

Już raz pisałem, że już teraz ludzie nadsyłają różne teksty na OTRS i
niestety prawie wszystkie się do niczego nie nadają, to znaczy wkład
pracy w zrobienie z tego hasła encyklopedycznego jest taki sam a nawet
większy jakby dane hasło napisać od początku w oparciu o ogólnie
dostępne źródła. Czasem wykorzystuję tylko nadesłane biografie - gdy
prośba dotyczy już istniejącej, która zawiera błędy. Ale nawet w
takich przypadkach trzeba wyrywkowo przynajmniej sprawdzić w takiej
nadesłanej mailem biografii fakty w oparciu o wiarygodne źródła.

Podobnie pomysł żeby prowadzić początkujących za pomocą wyjaśniania im
wszystkiego w mailach jest strasznie czaso-  i pracochłonny - coś jak
próba korespondencyjnej nauki gry w szachy :-) Jedyne co jest sens
robić przez mail to wysłać sensowny tekst z linkami wyjaśniający
skrótowo podstawowe rzeczy - coś w rodzaju "witaja" - tylko bardziej
rozbudowany.

Fajniejszy byłby już helpdesk w postaci czatu - tylko ktoś by musiał
na tym czacie dyżurować. Kiedyś była próba kanału do początkujących na
irc - ale nie wypaliła z braku chętnych do odpowiadania.

--
Tomek "Polimerek" Ganicz
http://www.ganicz.pl/poli/