[Wikipl-l] Edytor Wiki dla poczatkujacych [was: Re: Pouczająca lekcja angielskiego]

Stan Zurek zureks w gmail.com
Śro, 8 Paź 2008, 14:59:57 UTC

> Ja od początku myślę o wyjściu naprzeciw nowym userom, a nie
> wiki-wyjadaczom. I tak długo, jak oddzielimy cele tych dwóch grup
> od siebie, tak długo będę wierzył, że projekt ma szanse powodzenia. :)

Ja bym to widział jako "pasek narzędzi", który można ustawić tak, aby
był domyślnie pokazany lub schowany. Wówczas można dokładać nowe opcje
w miarę rozwoju oprogramowania edytora WYSIWG.

Można mieć wtedy kilka (ogólnie ""n") takich pasków:

Dla IPków i Zielonych: czysta edycja: pogrub, pochyl, linki, grafiki, itd.
Dla Normalnych: tabele, infoboksy, szablony, itd.
Dla Magików: szablony warunkowe, skrypty, i co tam jeszcze
Dla Adminów: odpowiednie narzędzia

Przy czym wyświetlanie niektórych pasków/narzędzi/możliwości mogłoby
być na stałe podpięte pod status użytkownika (IP, zarejestrowany,
admin...)

>wyobraźcie sobie na przykład coś takiego: menu
Pomoc->Zadaj pytanie otwiera nowe okienko z otwartym jakimś kanałem
IRCowym,

No to by był czad zupełny. Jeśli da się zrobić to jak najbardziej.
Zastanawiam się tylko nad czysto kosmetyczną zmianą nazwy IRC na czat
(wikiczat) - ta druga nazwa jest mimo wszystko dużo bardziej znana
przeciętnej osobie.

Aż się marzy implementacja Wikikomunikatora, który pozwalałby na gadki
w czasie rzeczywistym. Nie dałoby się do tego jakoś z automatu zapiąć
IRCa? (pasek narzędzi > Wikikomunikator)

Pozdrawiam

Zureks