[Wikipl-l] Pouczająca lekcja angielskiego

Maciej Łebkowski m.lebkowski w gmail.com
Śro, 8 Paź 2008, 13:52:57 UTC

2008/10/7 Adam Dodek Michalik <dodecki at gmail.com>:
> Masz na myśli zewnętrzną, dedykowaną aplikację do edycji wiki?
> Myślałem nad czymś takim i, jeżeli osiągniemy konsensus, mogę się za
> to zabrać - zajmie to jednak wiele programistogodzin, tworzy to wiele
> problemów natury technicznej (zagnieżdżanie przeglądarki w aplikacji a
> multiplatformowość), więc potrzebna byłaby większa ekipa.

Albo zewnętrzną, albo w JS. Zewnętrzna mogłaby być w AdobeAIR.

I chciałbym być dobrze zrozumiany:
Chodzi mi o edytor *podstawowego zastosowania*. Nie do wstawiania
każdego możliwego szablonu, wszystkich opcji przypisów, formatowań,
obrazków i innych (wymyślam sobie...).
Zestaw funkcji do stworzenia mniej-wiecej podstawowego arta:
 - wstawianie zdjecia
 - naglowki
 - linki
 - interwiki
 - kategorie
 - footnote'y
 - nie wiem co tam jeszcze

Już w dyskusji pojawiają się głosy, że może wartoby zrobić guzik, w którym
się wybiera ..., a potem zaznacza ..., a potem zależnie od .... Nie! Jeden guzik
do "podaj zrodlo" (wstawia footnote z linkiem). Bardziej zaawansowane
funkcje nie będą konieczne. A nawet jeśli tak -- to ten początkujący user i tak
nie będzie wiedział jaki i kiedy z nich korzystać.

Moim zdaniem, jeśli cały zbiór zaawansowanych funkcjonalności Wikipedii
okroimy do jakiejś prostej do nauki podstawy -- mamy szansę obniżyć
barierę wejścia.

Jeśli przygotujecie mi info jakie rzeczy są w miarę niezbędne w nowym artykule,
lub po prostu gradalną listę elementów to postaram się przygotować makietę
jak taki edytorek miałby funkcjonować.

--
Maciej Łebkowski, http://lebkowski.info/kontakt.php