[Wikipl-l] Pouczająca lekcja angielskiego

Robert Drózd robdrein w poczta.onet.pl
Wto, 7 Paź 2008, 21:01:43 UTC

Witam,

Dnia 7 października 2008 Stan Zurek napisał:

> Ja nie jestem przeciwny poprawianiu literówek. Wręcz przeciwnie. Ale to nie
> jest niestety bezpośrednia droga do podniesienia poziomu merytorycznego, a w
> tym tkwi sedno sprawy jeśli chodzi o dowolną encyklopedię.

Dwie uwagi:
1) flora bakteryjna (czy plankton, jak to poetycko ujmuje roo) przyda
się w każdej ilości. Szczególnie gdy wejdziemy mocno w wersje
przejrzane i weryfikowane.

2) poprawianie róznych rzeczy może być świetną okazją do zapoznania
się ze środowiskiem wikipedii i zaproszeniem do edycji merytorycznych.

> a) tych co chcą (i mogą) poprawiać literówki
> b) merytorycznych specjalistów

> 1. Chcesz poprawić błąd na Wikipedii?
> 2. Jak zostać edytorem na Wikipedii?

Dwa punkty bardzo słuszne i potrzebne.

"Jak w 10 minut zostać redaktorem Wikipedii" i tego typu warianty.
W końcu te poradniki mamy do tego, aby je linkować. :-)

> c) technicznych wymiataczy
> 3. Jak pozytywnie zhakować Wikipedię?

Nie, nie nie. Nie powinniśmy przywoływać idiotycznych stereotypów.

Poza tym "zhakować" to język komputerowych geeków. Powinno nam równie
mocno zależeć na przyciągnięciu 40-paroletnich panów, którzy po pracy
łażą po różnych stronach, czy też emerytów, co mają dużo czasu i czują
się niepotrzebni.

Niestety nie jesteśmy w stanie sprawdzić czy czyta nas techniczny
wymiatacz czy emeryt. :-)

> d) zewnętrznych spejalistów, którzy zgodziliby się recenzować artykuły
> (długoterminowy ukłon w kierunku wersji stabilnych)

> 4. Czy chciałbyś zrecenzować ten artykuł?

Tu kłaniają się wikiprojekty. Co zrobić, aby specjalista, który trafi
na hasło i coś tam poprawi trafiał bezpośrednio do projektu, a nie np.
wykłócał się z nastoletnim adminem używającym wikislangu?

Pozdrawiam,
Robert

--
Robert Drózd