[Wikipl-l] Pouczająca lekcja angielskiego

Tomasz Chabinka wyksztalcioch w gmail.com
Wto, 7 Paź 2008, 18:22:50 UTC

Stan Zurek pisze:
> A co z tymi którzy oprócz daty urodzenia swojego piłkarza koniecznie chcą
> dodać jakieś zdjęcie jakie znaleźli w gdzieś tam w sieci? Tego już się nie
> da w jednym zdaniu wytłumaczyć...
>
> Ale wracając do tematu - poradnik jest właśnie przeznaczony dla przyszłych
> "edytorów" Wikipedii, czyli takich, którzy o edytowaniu myślą poważnie.
> Poprawianie literówek i błędów ortograficznych to jendo, ale przyciągnięcie
> ludzi z szerszymi horyzontami jest już trochę trudniejsze, a tak naprawdę
> bardziej nam chodzi właśnie o to.

> [...]
Myślę, że mimo to miło by było, gdyby osoby myślące poważnie o
edytowaniu i eksperci mogli zająć się swoją dziedzinę, a nie musiały
zajmować się literówkami, błędami ortograficznymi, dodawaniem zdjęć do
już istniejących artykułów, patrolowaniem OZ i tysiącem innych
pomniejszych czynności. Ponadto ostatnie wydanie 30-tomowej Wielkiej PWN
nie miało pewnie połowy rzeczy, które są w Wiki, a po drugie te 3000
dostały za to kasę, przez co mogły poświęcić znacznie więcej czasu.
Następnie podejrzewam, że encyklopedia owa jest ewolucją poprzedniej
wersji, a poprzednia ewolucją poprzedniej i tworzone jest to od iluś tam
lat. Kolejno nikt z tych 3000 osób nie szukał w niej wandalizmów, nie
tworzył ułatwień w edycji i innych takich, dlatego uważam, że w
Wikipedii przyda się każdy. Nie tylko ekspert. A każdy chyba zaczynał od
małych edycji.

Pozdrawiam
Wyksztalcioch