[Wikipl-l] Pouczaj±ca lekcja angielskiego

Tomasz Chabinka wyksztalcioch w gmail.com
Wto, 7 Pa¼ 2008, 15:24:14 UTC

Hej!

Chciałbym tu przytoczyć pewną sytuację, która wydarzyła się dzisiaj na
mojej lekcji języka angielskiego:

Czytamy sobie tekst o czymśtam i pojawia się zdanie: "...adding to the
great databases of the Internet. (...)" Mój nauczyciel pyta się, czy
rozumiemy co znaczy dodawać do bazy danych i prosi kolegę by wytłumaczył
klasie. Kolega mój powiada, że to tak jak dodawać komentarz na onecie,
albo coś do Wikipedii i mówi, że ja edytuję Wiki. Nauczyciel się mnie
pyta czym się zajmuję. Odpowiadam, że szukam wandalizmów. Kolejne
pytanie nauczyciela: I później zgłaszasz to jakimś moderatorom, tak?
Później zdziwił się, że Wikipedia tworzona jest w całości przez
wolontariuszy. Powiem jeszcze, że mniej więcej kojarzył, że można
dodawać nowe "wątki".

Nauczyciel mój z internetu i Wiki korzysta dosyć często. Czasami
posługuje się nią, żeby wytłumaczyć nam jakieś zjawisko. Może warto
podjąć jakieś kroki, żeby możliwość edycji Wiki była znacznie lepiej
widoczna? Jak widać świadomość społeczna tego, co z Wikipedią można
robić jest dosyć mała jeszcze.

Pozdrawiam
Wyksztalcioch

Name: signature.asc
Type: application/pgp-signature
Size: 259 bytes
Desc: OpenPGP digital signature

Wiêcej informacji o li¶cie dyskusyjnej WikiPL-l