[Wikipl-l] [WikimediaPL-l] Wikipedia - audycja w Polskim Radio

Dorożyński Janusz dorozynskij w wampnm.webd.pl
Pon, 24 Mar 2008, 23:47:27 UTC

/
| Audycja Polskiego Radia Szczecin pod tytułem "Wikipedia jako
| społeczność internetowa" wyemitowana na żywo w poniedziałek, 17 marca
| 2008 roku.
| Nagranie audycji dostępne tutaj:
|
| http://www.myszka.org/pub/2008/Wikipedia_17.03.08.mp3
|
| Audycja była realizowana na żywo bez jasno określonego planu, więc
| proszę wybaczyć drobne potknięcia.

Odsłuchałem całość, niestety z przewijaniem chyba dziesięciu pobocznych
tematów (może ktoś by to przyciął). Bardzo dobre, warto posłuchać.

Ale mam pytania: kim jest koleżanka (czy też Pani, bo ostatnio nasila się na
plwiki zwyczaj obrażania się na drugą osobę l.poj.) Joanna Ścibior lub
Ścibor (prowadzący nazwisko wymawiał dwojako), do tego adminka?

A te drobne potknięcia:

1. Osobiście uważam, i sam tak zawsze występując publicznie robię, że należy
podawać swoje imię i nazwisko oraz wikinik. Oboje tego nika nie podaliście,
dlatego zresztą pojawiło się pytanie wyżej, bo nazwiska nie kojarzę.

2. W jednym przypadku podtrzymałeś uporczywe propagowanie angielskich kalek
(w obu znaczeniach :-) ) zdecydowanie poprawiając prowadzącego, gdy na jego
"zalążek" powiedziałeś "_my_ mówimy stub"

3. Stwierdziłeś (22m30s pełnego zapisu), że bardzo aktywnym uczestnikiem
jest ten, kto wykonuje 2000 i więcej edycji na miesiąc i jest ich u nas
około trzystu, a aktywnych mamy około tysiąca. Strona
http://stats.wikimedia.org/PL/TablesWikipediaPL.htm na styczeń 2008 podaje,
że b. aktywnych (>300 ed./mc) mamy 353, a aktywnych (> 5 ed./mc) - 2059.
Przy okazji - ponieważ nie wiem, czy gdzieś jest lista imienna tych
uczestników, to obrobiłem dwie ostatnie listy 600 Tsca - wyszły ciekawe
rzeczy. Mamy jednego użytkownika, który za ww. okres robił
średniomiesięcznie ponad 3 tysiące edycji. I nie jest to Roo ani Joy. Może
wrzucę całe zestawienie do przestrzeni meta.

4. Co to za "administrator merytoryczny" - 20m30s pełnego zapisu?

I już poza nagraniem - info o audycji wrzuciłeś na listę stowarzyszenia, a o
nim było niewiele. Info powinno było pójść przede wszystkim na listę ogólną,
dlatego tę odpowiedź też tam wpuszczam. No i bardzo zdominowałeś duet :-P .

	Pzdr., Janusz "Ency" Dorożyński