[Wikipl-l] Lista księgarni na stronie rozwiązywania numerów ISBN

Dorożyński Janusz dorozynskij w wampnm.webd.pl
Wto, 18 Mar 2008, 20:28:40 UTC

/
| 3. albo całkowicie rezygnujemy z linków do księgarni, jak proponował
| już to Ency.

Zdecydowanie tak. Zresztą rozpocząłem wątek na stronie dyskusji tej strony z
taka tezą, ale jakoś nie ma chętnych do dyskutowania. Chyba kroi się nasz
sławetny konsensus - objawiony :-P

/
| Tylko pytanie - czemu ma służyć strona "Specjalna:Książki" na którą
| trafia się po kliknięciu numeru ISBN.

Jest to dla mnie kompletna zagadka. Tym bardziej, że po pierwsze jest to
przestrzeń meta (Wikipedia), czyli społecznościowa - a mnie jako członkowi
społeczności do niczego to nie jest potrzebne, ponadto wplątana w jakąś
dziwną konstrukcję techniczną z podlinkowaniem do strony specjalnej.
Pierwszy raz to widzę. Są jeszcze inne przypadki takiego cosia?

/
| Na pewno temu, aby czytelnik zdobył więcej informacji o książce. Czy
| także, aby mógł ją kupić?

Informacja gdzie książkę można kupić jest poszerzeniem informacji o książce?
Według mnie nie jest.

| Jeśli stwierdzimy że tak - należy mu to
| ułatwić. Skoro w innych przypadkach (mapy) dajemy linki do
| komercyjnych serwisów, tutaj też?

A konkretnie? Serwisy mapowe nie są komercyjne w sensie sprzedaży swoich
informacji użytkownikom końcowym, co najwyżej są uciążliwe, bo serwują
reklamy, ale ja np. ich po prostu nie widzę :-) .

/
| Tak więc sposób najbardziej transparentny i nie pozostawiający
| wątpliwości to 3

Powtarzając się, jestem zdecydowanie za.

	Pzdr., Janusz "Ency" Dorożyński